Bigos ''light''

SKŁADNIKI:

główka kapusty (moja ważyła 1,2 kg)
2 małe marchewki
1 mała cebula
150 g pieczarek
500g udka z indyka (mięso , bez kości)
1 łyżka przyprawy ''kucharek''
2 ziela angielskie
2 liście laurowe
2-3 łyżki koncentratu pomidorowego
1 łyżeczka pieprzu
sól


WYKONANIE:

Kapustę drobno poszatkować (skorzystałam z pomocy robota kuchennego, bo szybciej i dokładniej sztkuje niż ja). Kapustę wrzucić do garnka.



Zagotować wodę w czajniku i zalać kapustę, tak by cała była zanurzona. Gotować kilka minut, odcedzić.

Do odcedzonej kapusty dodać startą marchew, poszatkowaną w drobną kostkę cebulę, pokrojone w kostkę pieczarki, ziele angielskie, liście laurowe i kucharek.

 

Przykryć pokrywką i dusić.

Na patelni spryskanej tłuszczem podsmażyć pokrojone w kostkę mięso z udka indyczego.
Podsmażone mieso dorzucić do kapustki, wymieszać.

 

Wszystko dusić na małym ogniu około 40-60 min, lekko uchylić pokrywkę podczas duszenia. Zamieszać od czasu do czasu.



Pod koniec duszenia (jakieś 5 min przed końcem) dodać 2-3 łyżki koncentratu (ile kto lubi), dosypać pieprzu (ja dałam łyżeczkę) i ewentualnie soli do smaku.

Gotowe.







Smacznego

Edyta



Komentarze

Iza pisze…
Ja robię bigos z kiszonej kapuchy, ale muszę przyznać, że Twój wyglada bardzo apetycznie:)
Anonimowy pisze…
zrobiłam bigos z Twojego przepisu i jestem zachwycona,rewelacyjny, polecam wszystkim:)
Edyta pisze…
Super! cieszę sie, że smakowało :)

Popularne posty