Cebularz

Przyznam szczerze, że faza na pieczenie bułek, chlebów itp nadal trwa. Codziennie pachnie w domu świeżo upieczonym pieczywem i muszę całą sobą walczyć, by nie objadać się zbytnio... 
Od dawna marzył mi się cebularz, bo to taki smak z dzieciństwa. Jakoś tutaj nie trafiłam na cebularze, nawet w polskich sklepach, tudzież postanowiłam swoją zachciankę spełnić przygotowując cebularz domowy. Wszak nie do końca w smaku jak ten z mojej pamięci, ale i tak smakował świetnie. Z pewnością powróci niedługo na mój stół. 


SKŁADNIKI:

Ciasto:
500g mąki pszennej
40g rozpuszczonego masła roślinnego
7g suchych drożdży (lub 14 świeżych)
250ml mleka owsianego
1 łyżeczka soli

Nadzienie:
2 duże cebule
2-4 łyżki maku (w zależności ile kto lubi)
4 łyżki oliwy z oliwek


1 jajko

WYKONANIE:

Cebulę pokroić w gruba kostkę. Wrzucić na gotującą się wodę i przez ok 3-5 min gotować.



Odcedzić, ostudzić.

Wymieszać z oliwą i makiem, zamknąć w słoiczku, ostawić na 2-3 godz. W ciągu tego czasu tak potrząsnąć ze 2x słoiczkiem.



Wszystkie składniki na ciasto wrzucić do miski i wyrobić. Można ręcznie, można mikserem.
Ciasto odstawić na 40 min w ciepłe miejsce by wyrosło.




Gdy wyrośnie wyjąć z miski, przełożyć na oprószony mąką blat i podzielić na kawałki.



Palcami uformować cienkie okrągłe placki.



Ja zaczynam od brzegów wyrabiając okrąg a potem sam środek ciasta rozciągam całą dłonią. Placki mają średnicę tak ok 15-20 cm, zależy jak mi się ciasta ukroi :) Robię też taki mini cebularze na ok 8 cm średnicy.

Jajko roztrzepać i posmarować placki a następnie ułożyć na nich cebulę, zostawiając ok 1,5 cm od brzegu.





Wkładać do rozgrzanego piekarnika i piec ok 25min w temp 180st C (piekarnik z termoobiegiem). wybornie smakują jeszcze ciepłe i z masłem... i posypane odrobiną soli... mniam, mniam...




I was browsing my blog and stumbled upon an old recipe for onion buns. This is well known in Poland as cebularze. One of my favourite treats. ⁠
⁠⁠Vegan recipe🌱⁠
✔️RECIPE: ⁠
◻️ Cake: ⁠
120g flour⁠
100ml oat milk⁠
1 teaspoon instant yeast⁠
1 teaspoon sugar⁠
15g melted plant butter⁠
◻️ Extras: ⁠
1 onion ⁠
2 tablespoons poppy seeds ⁠
1 tablespoon oil ⁠
Thoroughly mix all the ingredients for the dough and knead the dough. Place in a bowl, cover with a cloth until it doubles in volume⁠









Smacznego
EG

Komentarze

Popularne posty