Wafle Nugatowe

Nie wyobrażam sobie świąt bez wafli... jeden z przysmaków , który pamiętam jeszcze z dzieciństwa,,,
Dziś moja ulubiona wersja - szybkie do zrobienia, ale trochę się bałagani....


SKŁADNIKI:


1 opakowanie wafli (bez znaczenia, kwadratowe czy okrągłe)
1 kostka (250g) masła
2 łyżki kakao
3/4 szkl cukru pudru (albo nawet mniej)
1,5 szkl mleka w proszku
1 szklanka mleka

i dowolne dodatki, ja dodałam:
rodzynki (dla ''lepszego efektu'' rodzynki można uprzednio namoczyć w alkoholu)
wiórki kokosowe,
orzechy
pokrojone suszone śliwki



WYKONANIE:

Do większego garnka wrzucić masło, kakao, cukier puder i na małym ogniu rozpuścić, mieszać do połączenia składników- nie zagotować.

 

Mleko zmiksować z mlekiem w proszku i dodać do garnka z masłem (masa może być gorąca, nie ma to znaczenia),dokładnie wymieszać.

 


Do mikstury dodać dowolne dodatki. Wymieszać.



Z paczki wafli zostawić dwa płaty wafli, resztę wkruszyć do masy (świeże wafle kruszą się idealnie w rękach)



Proponuję dodać połowę wafli i zamieszać masę, jeśli jest bardzo gęsta nie dodawać więcej pokruszonych wafli.

Rozsmarować całość na odłożonym płacie wafla, przykryć drugim, zawinąć w folię i przycisnąć czymś ciężkim ( książka będzie idealna).

 
 

Odstawić przynajmniej na kilka godzin.







Smacznego

Edyta

Komentarze

wiola pisze…
mój kochany elf na zdjęciu:)))

Popularne posty