Beef-burger

Kto nie lubi burgerów łapka w dół! Ja przepadam i ta- domowa wersja- często gości na moim stole.
Dodatek warzyw w mięsie nada burgerowi ''objętości''  a ilość kalorii się zmniejszy :)
Można zrobić większe porcje mięsa ale osobiście wolę zjeść 2 małe burgery niż jeden wielgaśny , ale można sobie uformować tak dużą porcję, na jaką ma się ochotę.


SKŁADNIKI:

400g chudej mielonej wołowiny
1 mała cukinia
1 średnia cebula
2 ząbki czosnku, obrane i zmiażdżone
1 łyżeczka suszonego oregano
1 łyżeczka suszonej bazylii
1 łyżka koncentratu pomidorowy
sól, pieprz
mozzarella (ok 20g na 1 burgera)
bułki

dodatki:
pomidory, ogórek świeży + ogórek konserwowy, sałata



WYKONANIE:



Mięso mielone wrzucić do miski. Cukinię zetrzeć na tarce o małych oczkach.



Odcisnąć wodę i przerzucić do miski z mięsem. Cebulę zetrzeć na papkę i również dodać do mięsa. Całość przyprawić: zmiażdżony czosnek, oregano, bazylię, koncentrat pomidorowy, posypać szczyptą soli i dodać pieprz.



Wymieszać aż wszystko jest dokładnie połączone. Podzielić mięso na kilka części u uformować kulkę, następnie spłaszczyć na grubość ok 1cm.

Ja robiłam malutkie burgery i wyszło mi 10 porcji.Jeśli chcemy można całość podzielić na 4 części, każdy burger będzie wtedy miał grubość ok 2cm.



Burgery można usmażyć na patelni spryskanej tłuszczem - smażyć ok 10 min obracając od czasu do czasu.

Można je również (tak jak ja) zrobić na grillu elektrycznym, czas pieczenia zależy od waszego grilla oraz grubości burgera - u mnie to było ok przez ok 3 min

Podczas gdy smażysz burgery pod rozgrzanym grillem lekko utostować bułkę, posypać odrobiną mozzarelli jedną połówkę.



Podpieczoną bułkę można posmarować mieszanką: jogurt naturalny z serkiem ''philadelphia'' light, chilli, ziołami lub/i czosnkiem. Na bułkę układać dodatki (sałatę, gorące mięso, pomidory i ogórki) i mięso.



Przykryć drugą połową bułki i gotowe. Można również podawać z mieszanką warzyw :)



Smacznego 

Edyta

Komentarze

Popularne posty