Pizza mini

Gdy robiłam cebularze przyczłapała moja córa i z obrzydzenie na twarzy rzekła ''Ja nie będę tego cebulowego czegoś jadła, nigdy w życiu'' Na nic zdały się moje przekonywania, że to przecież dobre jest...
Zatem nie zastanawiając się wiele szybko wyrobiłam drugie ciasto i zrobiłam dla niej (i dla siebie też) mini pizze... zniknęły wszystkie w jeden dzień. a wyszło 7 sztuk



SKŁADNIKI:

Ciasto:
500g mąki pszennej
40g rozpuszczonego masła
7g suchych drożdży (lub 14 świeżych)
200ml mleka
50ml  wody
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki cukru

Pozostałe składniki:
koncentrat pomidorowy
ketchup
przyprawa do pizzy
mozarella (lub żółty ser)
+ dowolne dodatki (pieczarki, szynka, pepperoni, papryka, kukurydza... co kto lubi)


WYKONANIE:

Wszystkie składniki na ciasto wrzucić do miski i wyrobić. Można ręcznie, można mikserem.

 

Ciasto odstawić na 40 min w ciepłe miejsce by wyrosło.Gdy wyrośnie wyjąć z miski, przełożyć na oprószony mąką blat i podzielić na kawałki.



Palcami uformować cienkie okrągłe placki.



Ja zaczynam od brzegów wyrabiając okrąg a potem sam środek ciasta rozciągam całą dłonią. Placki mają średnicę tak ok 15-20 cm, zależy jak mi się ciasta ukroi :) Robię też taki mini cebularze na ok 8 cm średnicy.

Placki posmarować odrobiną koncentratu wymieszanego z ketchupem (jeśli ktoś posiada sos pomidorowy do pizzy, to polecam, ja niestety nie miałam czasu zrobić to zastępczo i na łatwiznę - mix ketchupu i koncentratu)



Posypać przyprawą do pizzy i ułożyć dodatki - w dowolnych ilościach, w dowolnych mieszankach. Posypać serem.

 


Piec w temp 180st C ok 25 min (piekarnika z termoobiegiem).



Proste i smaczne :) Szkoda tylko, że trochę jednak kaloryczne... ale cóż, raz na jakiś czas mogę sobie pozwolić na taką przyjemność






Smacznego 

Komentarze

Popularne posty